מסיבת סוף שנה שעובדים מצלמים ומעלים לסטורי: המדריך לארגון אירוע שמרגיש אותנטי ולא מאולץ
בעידן שבו כל אירוע – קטן כגדול – עולה לרשת החברתית תוך שניות, מסיבת סוף שנה הפכה להיות הרבה יותר מרשימה מצבר פעילויות או תפריט מפתיע. העובדים לא רק מגיעים ליהנות; הם משתפים, מצלמים, מתעדים ומעלים לרשת.
ולכן, המטרה של העסק שמארגן את האירוע אינה רק ליצור ערב חווייתי, אלא כזה שמעניק לעובדים תחושה טבעית, זורמת ואמיתית – כזו שתגרום להם לרצות לשתף ברשת מיוזמתם, בלי לבקש ובלי להרגיש שמנסים "לדחוף" אותם לייצר תוכן.
דווקא בעולם שבו האירועים לעיתים מרגישים "מבויימים" מדי, לא מעט חברות מחפשות דרך להחזיר את הספונטניות, את הצחוק האמיתי ואת החוויה האנושית. איך עושים את זה? איך יוצרים אירוע שהעובדים מצלמים כי בא להם, לא כי ביקשו מהם? ואיך הופכים את זה לאירוע שבאמת מצליח לייצר גאוות יחידה, אנרגיה חיובית ומיתוג מעסיק חזק?
התשובה מתחילה בהבנה פשוטה: אירוע אותנטי נוצר כשעובדים מרגישים בנוח. ואז הכול – הסיפור, התיעוד, התמונות והסטורי – מגיע הרבה יותר טבעי.
ליצירת קשר לחצו כאן 03-5600274
אווירה טבעית מתחילה כבר מהתכנון לא רק מהביצוע
למרות שזה מפתה לבנות "מסיבת סוף שנה מפוצצת", בפועל מה שהעובדים באמת זוכרים הוא לא הפירוטכניקה אלא האנשים, השיחות והאווירה. חברות רבות עושות טעות ומעמיסות את האירוע בשלל אטרקציות כדי ליצור "רושם". בפועל, עודף הפקה דווקא מרחיק את המטרה: העובדים מרגישים שדוחפים להם חוויה מוגזמת במקום לתת להם מרחב ליהנות באופן טבעי.
אירוע אותנטי נבנה על שלושה יסודות:
מרחב פתוח, מוזיקה שמחברת, ואוכל שמרגיש ביתי אך מוקפד.
כשהתכנון מתמקד בבני האדם ולא ב"מספרים", נוצרת אווירה נינוחה שמזמינה את העובדים להשתחרר, לשוחח, לצחוק – ובעיקר להיות לעצמם.
קייטרינג חלבי דליס, למשל, אנחנו רואים איך מגשי אירוח חלביים בעלי נראות יפה, צבעים טבעיים וטריות אמיתית יוצרים סביבם מפגש חברתי טבעי. זה לא "בופה מאיים" אלא שולחן שמושך אנשים לעמוד לידו ולדבר. ומשם מתחילות אינטראקציות אותנטיות.
עיצוב שמרגיש נכון לא מתאמץ
עובדים לא מחפשים צילום מקצועי. הם מחפשים פינות יפות, תאורה חמימה, צבעים טבעיים ומרחבים שהם רוצים לצלם כי הם באמת יפים.
צריכת התוכן המהירה ברשתות החברתיות גרמה לכך שהסגנון הנודע כיום הוא “לא מושלם מדי”: פחות פורמאלי, יותר חי.
לכן בעיצוב אירוע סוף שנה כדאי לחשוב על:
-
אזורי ישיבה נמוכים עם מחצלות, כריות ופופים
-
תאורה טבעית או צהובה חמימה, לא לבנה ומשרדית
-
פינות צילום שקל להיכנס אליהן בלי להרגיש ש"פתחתם סט צילום"
-
שימוש בחומרים טבעיים – עץ, בד, פרחים
-
שילוב צבעים עדינים שמשרים תחושה של רוגע וטבעיות
כשאירוע נראה "לא מתאמץ" – הוא פשוט מצטלם יותר טוב. ומה שמצטלם טוב? עולה לסטורי באופן טבעי.
אוכל שמחבר בין אנשים ולא "סטייק בצלחת"
אוכל משפיע יותר מכל על האווירה. וזה גם מה שהעובדים מצלמים הכי הרבה.
כשהאוכל עם מגשי אירוח נראה נגיש, צבעוני, טרי ומעורר תיאבון – צילום מגיע לחלוטין מהאורחים, לא מהפקה.
וזה בדיוק היתרון של מגשי אירוח חלביים של דליס:
-
צבעים טבעיים – ירוקים, לבנים, אדומים, חומים
-
מגשי כריכים שמעוצבים בצורה נקייה ומזמינה
-
מגשי גבינות שמרגישים כמו פיקניק איכותי
-
קינוחים אישיים שהעובדים אוהבים להחזיק ולצלם
-
לחמים טריים שנאפו באותו הבוקר ומשדרים טריות אמיתית
בניגוד לאוכל בשרי כבד, אוכל חלבי יוצר חוויית אירוע קלילה וחברתית יותר.
הוא מזמין אנשים להסתובב, להחליף ביסים, לטעום, לשוחח – מה שיוצר הרבה יותר רגעים טבעיים ומצחיקים שהעובדים אוהבים להעלות לסטורי.
לא לדחוף את העובדים להצטלם לתת להם סביבה שמייצרת את זה לבד
רגעים אותנטיים לא מגיעים על פי תזמון. הם מגיעים כשאנשים מרגישים שהם יכולים להיות עצמם.
אם עובדי החברה מרגישים שהאירוע "מופק מדי", מלא הצגות או מצטלם יותר מדי – הם פחות מרגישים בנוח לחשוף את עצמם ברשת.
לעומת זאת, כשאירוע מרגיש קליל, חברי ולא פורמלי, העובדים מצטלמים אחד עם השני כי הם באמת נהנים.
האווירה עצמה מייצרת רגעים ורצון לתעד אותם.
אפשר לעזור לזה לקרות באמצעות:
-
מוזיקה טובה שלא משתלטת על השיחה
-
פעילויות קלילות שמזמינות השתתפות בלי לחץ
-
פינות ישיבה שמאפשרות גם אינטראקציות זוגיות וגם קבוצתיות
-
אוכל שמוצב במרכז החלל ומשמש כ"שקע חברתי"
את הרשתות יקבלו מהעובדים – לא מהצלם.
האירוע מצטלם כמו שהוא מרגיש וזה מה שחשוב באמת
המסיבה שתעלה לסטורי צריכה להיות פשוט המשך ישיר של התחושה באירוע.
אם העובדים מרגישים נינוחים – התמונות ייראו נינוחות.
אם הם מרגישים אנרגטיים – הסרטונים יהיו מלאי תנועה.
אם הם מרגישים שהשקיעו בהם – זה ייראה בכל פריים.
לכן אירוע אותנטי מתחיל בסביבה שמכבדת את האנשים, נותנת להם חופש ולא מכריחה אותם להתנהג לפי "תסריט".
אירוע כזה בונה אמון, שיח פנימי חיובי ובעיקר תחושת שייכות – שהיא הבסיס האמיתי למיתוג מעסיק חזק.
בסופו של דבר: מסיבת סוף שנה טובה היא לא פוטוגנית – היא אמיתית
כשהאירוע באמת טוב – הפוטוגניות מגיעה לבד.
כשיש אוכל טרי ומזמין, מוזיקה טובה, פינות ישיבה נעימות, עיצוב שלוקח השראה מהטבע, ואווירה שלא לוחצת – העובדים לא מרגישים שהם "נמצאים בהפקה", אלא במסיבה שבאמת בא להם ליהנות בה.
וזו הנוסחה שמייצרת סטורי טבעי, כזה שמגיע מהלב ולא מתוך חובה.
אירוע כזה משאיר אחריו רושם עמוק הרבה יותר מכל פרסום רשמי של החברה.
רוצים מסיבת סוף שנה שעושה את העבודה גם מבחינת חוויה וגם מבחינת תוכן טבעי?
בדליס אנחנו מתמחים במגשי אירוח חלביים שנראים טבעיים, צבעוניים ומצולמים מדהים – בלי מאמץ.
אנחנו יודעים ליצור שולחנות שמושכים אנשים, מגשים שנגמרים מהר וצבעוניות שעושה חשק לרוץ עם המצלמה.
נשמח לעזור לכם ליצור אירוע שבאמת מרגיש נכון.
מרכז הזמנות ארצי 03-5600274
כשר מהדרין בד"צ בית יוסף
info@delis.co.il